Van beiden kreeg ik heel goed onderwijs en begeleiding. Ze zijn enthousiast en willen je overal mee helpen. Het is altijd hartstikke gezellig én leerzaam. (Robin, leerling met ADHD).

“Ik heb een heel fijne ondersteuning gekregen tijdens mijn schooltijd. Altijd een luisterend oor en advies wanneer het medisch gezien niet zo goed met mij ging. Een waardevolle hulp op een moment in mijn leven wanneer ik het echt nodig had.” (Julia, leerling met medische ondersteuningsvraag).

“Sandy en Marjolein vullen elkaar goed aan en zijn daarom een heel sterk team. Ze zijn uiterst deskundig, betrokken, betrouwbaar en georganiseerd, zodat uw kind in uitstekende handen is!” (Ilja, docent en ondersteuningscoördinator).

“Sandy Riem en Marjolein Hes, twee wereldvrouwen! Twee mensen met enorm veel liefde voor het begeleiden van jonge mensen bij het leren leren en het leren ontwikkelen. Sandy Riem gaat met een enorme gedrevenheid voor de mogelijkheden van kinderen. Zij ziet altijd kansen en geniet van de eigen-aardig-heden van deze jonge mensen. Humor en doortastendheid zijn kernwoorden bij haar. Marjolein Hes heeft oog en visie voor de omgeving waarin deze jonge mensen zich (moeten) ontwikkelen en ziet de interactie tussen beiden. Als ouder kon ik met een gerust hart mijn vragen en twijfels delen. Zij dachten mee, handelden adequaat en betrokken mij, maar vooral ook mijn zoon bij het vinden van oplossingen. Beide dames winden er geen doekjes om, ze zeggen waar het op staat en juist dat maakt dat jonge mensen zich gezien en gewaardeerd voelen. Het is helder: ze mogen er zijn. En dat is misschien wel de belangrijkste basisvoorwaarde om te kunnen leren en je te kunnen ontwikkelen. Van de overige zaken hebben beide dames voldoende kennis en ervaring om ook dat vorm te geven en anders weten ze wel waar ze die kunnen halen. Ik heb mijn zoon bij hen zien groeien in zelfstandigheid en zelfvertrouwen en dat was genieten. Kortom: warm aanbevolen!” (Moeder van een hoogbegaafde leerling met ADHD en dyslexie).

“Voor veel leerlingen is het belangrijk om een gerichte tijd gefocust bezig te zijn zonder afleiding. Dit kan prima bij SOB De Zandloper. De kinderen leren dan ook dat huiswerk minder tijd kost als je het effectief aanpast.” (Merel, basisschoolleerkracht en intern begeleider).

Sandy en Marjolein zijn de docenten en leerlingbegeleiders die jouw puber weer zelfstandig aan het leren krijgen. Met hun aanpak die eerlijk en doortastend is, weten zij leerlingen bewust te maken voor wie en wat zij nu eigenlijk leren. Zij zetten vooral in op studie- en metacognitieve vaardigheden. Hun aanpak is gebaseerd op vele jaren als docent, mentor en studiebegeleider in het voortgezet onderwijs. (Maaike, Opleidingscoördinator Onderwijs Maak je Samen).